Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a dayanılarak hazırlanan ve sosyal medya etkileyicileri tarafından yapılan ticari reklam ve haksız ticari uygulamalara ilişkin yürütülen incelemelerde esas teşkil etmek üzere Reklam Kurulu’nun 4 Mayıs 2021 tarihli toplantısında ilke kararı olarak kabul edilen “Sosyal Medya Etkileyicileri Tarafından Yapılan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Hakkında Kılavuz yayımlandı.
Bakanlık yaptığı açıklamada, söz konusu kılavuz ile sosyal medya etkileyicileri tarafından yapılan ticari reklam, uygulamalar hakkında reklam veren, reklam ajansları, mecra kuruluşları ve reklamcılık ile ilgili tüm kişi, kurum, kuruluşlara yol göstermeyi amaçladığını duyurmuştur. Biz de örtülü reklamların sosyal medyada çok ciddi şekilde yer işgal ettiği gerçeği karşısında bu kılavuzu esas alarak bir değerlendirme yazısı hazırladık. Keyifli okumalar dileriz.

Anonim ve limited şirketlerde en az sermaye tutarı artırıldı
Cumhurbaşkanlığı Kararı ile şirket kuruluşunda aranan en az sermaye tutarları arttırıldı. 25 Kasım 2023 tarihli Resmî Gazete’de yayımlanan 7887 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı “Karar” ile 6102